Tervetuloa Hyvinkään seurakuntaan ja seurakuntamme kotisivuille!

Hyvinkään seurakunta on keskiuusmaalainen kaupunkiseurakunta, jossa on runsaat 30 000 jäsentä. Seurakuntamme haluaa palvella sinua monin tavoin. Hyvinkään kirkko on kaupungin maamerkki, aikanaan modernin arkkitehtuurin vaikuttava luomus kaupungin keskeisellä paikalla. Kirkko on avoinna jokaisena päivänä klo 9-16. Tervetuloa tutustumaan ja tervetuloa messuun eli jumalanpalvelukseen sunnuntaisin klo 10.

Hyvinkään historiasta kertoo punainen puukirkko Uudenmaankadun varressa, hyvinkääläisittäin Vanha kirkko. Muissa kaupunginosissa seurakunnalla on tiloja sekä Paavolassa, Vehkojalla, Martissa että Kytäjällä. Näistä löydät tietoa kotisivuiltamme. Tervetuloa käymään, olemme avoinna aina tilaisuuksien yhteydessä.

Vuoden 2021 lopulla seurakunnassamme käytiin kirkkoherranvaali, jonka tuloksesta tehtiin sittemmin valitus Helsingin hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeus hylkäsi valituksen ja kirkkoherra Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorio aloittaa Hyvinkään seurakunnan kirkkoherranan 11.3.2024.

Ajankohtaisista tapahtumista löytyy tietoa sekä kotisivuilta että paikallisen sanomalehden kautta ja 5 kertaa vuodessa ilmestyvästä Kirkonmäki-lehdestä.

Palautetta ja kysymyksiä voit lähettää joko palautelinkistä tai lähettämällä viestin yksittäisen työntekijän sähköpostiin. Palauteviestit toimitetaan aina asianomaiselle työalalle tai työntekijälle.

Toivomme, että löydät etsimäsi tiedon sivuiltamme. Otamme myös mielellämme vastaan palautetta sivuista osoitteessa hyvinkaansrk.viestinta@evl.fi.

Hyvinkään seurakunta on olemassa juuri sinua varten.

Virpi Koivisto
kappalainen, vt. kirkkoherra