Hautahaku.fi nyt myös Hyvinkäällä

Rautatienrakentajien hautausmaa

Hautahaku.fi –palvelu käytössä Hyvinkäällä

Hyvinkään seurakunta on liittynyt mukaan mobiiliystävälliseen Hautahaku.fi palveluun ja palvelu on käytössä äitienpäivästä alkaen. Hakupalvelua voi käyttää käsipuhelimella tai tietokoneella.

Hautahaku on luotu helpottamaan hakupalvelussa mukana olevien seurakuntatalouksien hautausmaille haudattujen vainajien hautapaikkojen löytämistä. Hautahaussa ovat tällä hetkellä mukana Helsingin seurakuntayhtymä, Espoon seurakuntayhtymä, Hyvinkään seurakunta, Seinäjoen seurakunta, Tampereen seurakuntayhtymä, Vaasan seurakuntayhtymä sekä Ylöjärven seurakunta. Hautahaussa on oin 641 000 hautapaikan tiedot.

Hautapaikkaa voi etsiä palvelusta syöttämällä ensi vainajan sukunimen ja sitten etunimen. Hakua voi tarvittaessa rajata syntymä- ja kuolinvuoden tai hautausmaan mukaan. Palvelun sisältämä karttapalvelu näyttää haudan sijainnin hautausmaalla. Hyvinkään osalta kartoista näkyy Puolimatkan ja Rauhannummen hautausmaiden kartat.

Vainajan tietoja tai hautapaikkaa ei löydy seuraavissa tapauksissa:

·         haudan hallinta-aika on päättynyt

·         hautauksesta on kulunut alle kuukausi

·         vainaja ei ole hautakartan tietokannassa (esim. kastamattomat lapset)

·         osa historiallisista haudoista

Mikäli etsittyä vainajan hautapaikkaa ei löydy, asiasta voi ottaa yhteyttä Hyvinkään seurakunnan hautaustoimeen. Palautetta voi antaa myös hakupalvelun Yhteystiedot –osion kautta.

Markku Husso, hautaustoimen päällikkö, Hyvinkään seurakunta, 0400 475641, markku.husso@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-05-05 15:11:00.0