Apua ja tukea

Vaikeiden asioiden kanssa ei ole hyvä jäädä yksin, vaan niistä on tärkeää puhua jonkun kanssa.

Päivystävä pappi: 019 456 1222 klo 9-17

Perheneuvonnan (Pappilankatu 14) ajanvaraus: 040 181 3128 (ma klo 9-11 ja to klo 9-11). Yhteydenottopyynnön voi jättää tekstiviestinä sekä sähköpostitse: perheneuvonta.hyvinkaa@evl.fi

Koulutyöstä vastaava pappi: 0400 843 241

Diakoniatyön päivystysvastaanoton ajanvaraus: katso tiedot alla

Diakoniatyö

Diakonia on käytännön toimintaa toisen ihmisen auttamiseksi. Diakoniatyön perustana ovat Jeesuksen esimerkki ja opetukset. Diakonian palvelut ovat kaikkien Hyvinkäällä kirjoilla olevien asukkaiden käytettävissä. Palvelut ovat ilmaisia; osa retkistä ja leireistä on maksullisia. Diakoniatyöntekijät ovat salassapitovelvollisia ja vain asiakkaan kirjallisen luvan perusteella voidaan tarvittaessa ottaa yhteyttä yhteistyötahoihin.

Oletko menettänyt läheisen ihmisen?

Hyvinkään seurakunta järjestää sururyhmiä aikuisille ja lapsille. Aikuisten sururyhmiä on vuosittain kolme, lasten sururyhmiä harvemmin. Lisäksi järjestetään ns. erityissururyhmiä mahdollisuuksien mukaan. Lue lisää sururyhmistä täällä.

Diakonian ajanvaraus

Diakoniatyöntekijän vastaanotolle voit hakeutua

soittamalla ajanvarausnumeroomme 019 456 1250

maanantaisin ja tiistaisin klo 13-16,

tai

torstaisin klo 10-13.

Diakonian vastaanottotilat löytyvät seurakuntakeskuksesta osoitteesta Hämeenkatu 16.

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Talousneuvola Kaiken kansan kahvilassa

Tule pienen tai suuren talouskysymyksen kanssa – etsitään ratkaisuja yhdessä!

Talousneuvola vierailee Kaiken kansan kahvilassa pe 23. 2. ja pe 19.4. klo 10.30-12.

Talousneuvolassa voit keskustella ilman ajanvarausta arjen raha-asioista. Meillä voit saada neuvoja ja pohtia tilannettasi eri alojen asiantuntijoiden kanssa.

Kaikenikäisille tarkoitettu palvelu on maksutonta ja luottamuksellista. Halutessasi voit asioida anonyymisti.

Osoite: Vanhan kirkon sivusali, Uudenmaankatu 13

Mukana talousneuvolassa: talous- ja velkaneuvonta, Ulosottolaitos

Lämpimästi tervetuloa!

kaksi ihmistä toinen auttaa toista pitäen kädestä