Hyvinkään kirkon urut

Musiikkitoiminta

Tällä sivulla näet yleiskuvauksen musiikkitoiminnastamme. Säännöllisen viikkotoiminnan kuorot ja ryhmät löydät puhelimella selatessasi klikkaamalla ylhäällä violetin palkin kolmea valkoista raitaa. Jos käytät tietokonetta, kuorojen sivut löytyvät vasemmasta palkista.

Musiikki mukana vauvasta vaariin

Musiikki on Jumalan luomislahja, se on mukana lähes kaikessa seurakunnan toiminnassa. Musiikilla on tärkeä merkitys hengellisessä elämässä yhteyden luojana ja lohduttajana. Laulaen ja soittaen voimme myös ilmaista iloa tai surua sekä viedä evankeliumia eteenpäin. Seurakunnan muusikot musisoivat ja säestävät yhteistä laulua messuissa ja monissa seurakunnan tapahtumissa.

Seurakunta tarjoaa monipuolista musiikkitoimintaa kaiken ikäisille. Musiikin polkua kulkien saat elämääsi rikastuttavaa sisältöä. Kaikki seurakunnan musiikkitoiminta on ilmaista. Katso lisää toiminnasta ja mukaan tulosta ryhmien omilta välilehdeltä.

• Kirkkomuskariryhmiä sylivauvoille ja taaperoille aikuisen kanssa
  • Musamuksut 3-6 vuotiaille
  • Lapsikuoro alakouluikäisille
  • Nuorisokuoro yläkoulu ja lukioikäisille
  • Voice of Wonders nuorille aikuisille
  • Pikajuna musiikkikerho kehitysvammaisille
  • Valon Säde aikuisille
  • Kirkkokuoro aikuisille
  • Yhteen ääneen! Yhteislaulutilaisuudet ihan kaiken ikäisille

PÄÄSIÄISKUORO 2024

Harjoitukset perjantaisin 1.3., 8.3., 15.3., 22.3. klo 16.30-18 Hyvinkään kirkossa. Esiintymiset Kiirastorstaina 28.3. klo 19 ja Pääsiäispäivänä klo 10 Hyvinkään kirkossa. Tervetuloa laulamaan! Ilmoittaudu marjut.sipakko@evl.fi tai 0400-294302.

Konsertit

Seurakunnan kirkot ja tilat ovat suosittuja konsertin järjestämispaikkoja. Mikäli haluat järjestää konsertin seurakunnan tiloissa, ota yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen konsertit.hyvinkaa@evl.fi.

Konserttikäytössä Hyvinkään kirkon kirkkosalissa on 640, Vanhassa kirkossa 200 ja Kytäjän kirkossa 150 istumapaikkaa.

Johtava kanttori

Olen musiikkityötä johtava kanttori, musiikkiväen esimies ja musiikkityön yhteyshenkilö. Työhöni kuuluu monenlaista organisointia, mutta myös musisointia. Tutkiskelen mielelläni ilmiöitä ja elämän ihmetyksiä. Mottoja kulkee matkassa monia, tässä muutama: "Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty", "Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus" ja "Niin kuin päiväs, niin on voimas".

Musiikkityöntekijä

Olen musiikkityöntekijä ja toimin hyvin laaja-alaisesti yhteistyössä eri työmuotojen kanssa.

Mottoni on : Kaikki käy paitsi pienet kengät.

Lastenohjaaja

Moi! Mä oon Laura ja työskentelen Pappilassa. Kirkkomuskarit pienten lasten ja heidän vanhempiensa kanssa on päätyöni. Mikä olisikaan parempi tapa kertoa kristinuskosta kuin yhdessä laulaen, leikkien ja tanssien. Tule mukaan seuraamaan kirkkomuskarin menoa instagramista; @laurajapaavo_kirkkomuskarissa . Kirjoitan myös Kirkonmäki-lehteen lapsen silmin sivua, on ihanaa kun pääsee ideoimaan, kuvaamaan ja kirjoittamaan. Kaikki lempipuuhiani. Toimin myös Kirkon alat ry:n luottamusmiehenä ja monenlaisissa lapsi- ja perhetyön tapahtumissa. Talviuinti, elokuvat ja kierrätysmateriaaleista askarteleminen ovat intohimoni, varsinkin indie-elokuvat ja kierrätysaiheiset korvakorut. Niiden parissa vierähtää helposti kaikki vapaa-aika.

Motto: ”Älkää murehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen.”

Matt.6:34