Vapaaehtoistoiminta

DIAKONIAN YSTÄVÄPALVELU JA VAPAAEHTOISTOIMINTA

Tule mukaan vapaaehtoiseksi! Ystäväpalvelu on toimintaa, jossa koulutetut vapaaehtoiset käyvät tervehtimässä lähimmäisiä, esim. yksinäisiä vanhuksia. Tehtävässä toimimisen tueksi tarjoamme säännöllisesti erilaista koulutusta ja vapaaehtoisten työnohjauksellisia sekä virkistyksellisiä tapaamisia. Voit ottaa yhteyttä myös siinä tapauksessa, jos kaipaisit itsellesi vapaaehtoista ystävää. Lisätiedot ja yhteydenotot: Vapaaehtoistoiminnan diakoniatyöntekijä Suvi Sillanpää p. 040 559 6319.

Lähimmäisen päivä

Suunnuntaina 3.9 vietämme Lähimmäisen sunnuntaita. Tervetuloa messuun Hyvinkään kirkkoon klo 10 ja sen jälkeen hernekeitolle ja kirkkokahveille!

Kirkossa on myös esillä lähimmäisyyteen liittyvä pieni taidenäyttely ja tietoa seurakunnan vapaaehtoistoiminnasta. Tervetuloa mukaan!

Vapaaehtoistoiminnan peruskoulutus

Hyvinkään eri järjestöt järjestävät yhteisen vapaaehtoistoiminnan peruskoulutuksen 11.9. alkaen.

Seurakunta on mukana erityisesti etsimässä vapaaehtoisia uuteen Soittokaveri-toimintaan, leireille ja kerhoihin aikuisiksi sekä Nettisaapas-toimintaan päivystäjiksi. Tästä yhteisestä koulutuksesta ja siihen liittyvistä eri koulutusmoduuleista löydät lisää tietoa osoitteesta: www.hyvy.fi/vapaaehtoiskoulutus/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tehdään yhdessä -ryhmä

Tiistaisin 7.11.–5.12. Vehkojan srk-keskuksen Kaiken kansan kammarilla, Yli-Anttilantie 3.

Yhteensä viisi tapaamiskertaa, aloitustapaaminen 7.11. klo 10–13, muut kerrat 14.11., 21.11., 28.11. ja 5.12. klo 12.30–16.00.

Haluaisitko tulla mukaan toimimaan, mutta et vielä oikein tiedä, mitä se voisi olla tai mihin voimavarat riittävät? Tehdään yhdessä -ryhmään voit tulla pohtimaan, millainen paikka juuri Sinulla voisi olla vaikka Kaiken kansan toimintaan liittyen.

Ryhmässä havainnoimme samalla yhdessä hyvinkääläistä elämää ja pohdimme, millä tavalla voisimme toimia alueemme hyväksi.

Ryhmä pohjautuu Cable-yhteisövalmennukseen, jota on toteutettu jo pitkään eri puolilla maatamme ja kansainvälisestikin hyvin kokemuksin. Ryhmää ohjaamassa diakoniatyöntekijät Mari Kahra ja J-P Vaittinen.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: p. 040 559 6314 tai jukka-pekka.vaittinen@evl.fi

Diakoniatyöntekijä

Vapaaehtoistoiminta, ystäväpalvelu