Rauhannummen hautausmaa ja krematorio

.

Hikiäntie 1433, 05820 Hyvinkää

Rauhannummen kappeli ja hautausmaa panoraamakuvina

Puolimatkan hautausmaa kävi vuosien varrella ahtaaksi. Kuitenkaan sen laajentaminen ei ollut asutuksen vuoksi mahdollista. Siksi seurakunta hankki Hausjärven kunnan alueelta vuonna 1965 maa-alueen hautausmaata varten. Rauhannummen hautausmaa otettiin käyttöön vuonna 1972. Osa kalmistosta varattiin uurnahaudoille.

Rauhannummen siunauskappeli on Arkkitehtitoimisto Aarno Ruusuvuoren suunnittelema. Kappeli on rakennettu 100 hengelle. Kappeli vihittiin käyttöön yhdessä hautausmaan kanssa vuonna 1972.

Hautausmaalla on myös krematorio, joka valmistui vuonna 1974. Siellä suoritetaan vuosittain noin 1200 tuhkausta, joista suuri osa on muiden seurakuntien jäseniä.

Ajo-ohje Rauhannummen hautausmaalle

Hämeenkatua ajetaan Ridasjärventielle, josta käännytään vasemmalle Itäiselle Kehätielle (nro 290) tienviitan mukaisesti.

Seuraavaksi ylitetään Pohjoinen Kehätie ja jatketaan Hikiäntietä reilun kilometrin verran Rauhannummen kappeli on tien vasemmalla puolella.

Mikäli tullaan 3-tietä, käännytään Sahanmäkeen ja jatketaan niin pitkälle, että tullaan tienristeykseen, jossa on vasemmalle tienviitta Hausjärvi. Hikiäntietä ajetaan noin kilometri, ja Rauhannummen kappeli on tien vasemmalla puolella.

Moottoritieltä tultaessa poistutaan rampista Hyvinkää P.

Liikuntarajoitteiset voivat ajaa kappelin pihaan, pääparkkipaikalta luiskaa ylös ja kääntymällä  ennen kappelirakennusta oikealle.

Opaskartta kappelin ovien eteen

Esteetön kulku Esteetön kulku