Vehkojan aluetyö

Vehkojan seurakuntakeskus

(Yli-Anttilantie 3)

Vehkojan aluetyö toimii Hyvinkään länsiosassa Vehkojan alueella, jossa on noin 4000 asukasta. Toiminnan keskipisteenä on vuonna 1981 valmistunut Vehkojan seurakuntakeskus.

Seurakuntakeskuksessa tapahtuu viikolla ja viikonloppuna runsaasti. Lasten päiväkerhot ja erilaiset liikunta- ja harrasteryhmät toimivat seurakuntakeskuksen tiloissa.

Vehkojalla pidetään jumalanpalvelus kuukauden 1. ja 3. sunnuntaina klo 12 ja lisäksi järjestetään erilaisia konsertteja ja yleisötilaisuuksia.

Seurakuntakeskuksen kirkkotilassa voidaan järjestää myös vihkimisiä ja kasteita ja keskuksen muita tiloja voi vuokrata erilaisiin juhlatilaisuuksiin.

Vehkojan alueen toimintaa suunnittelee ja toteuttaa aluetyöryhmä, jonka puheenjohtajana toimii Hanna Kalanne. Aluepappina toimii Esa Kokko.

Vehkojan seurakuntakeskus sisältä

Seurakuntapastori

Evankelioimistyö, Vehkojan aluepappi

Olen tehnyt reilut 30 vuotta srk-papin työtä ja viihtynyt hyvin, koska saan olla suuna päänä ja kohdata mielenkiintoisia ihmisiä. Aluksi olin nuoriso- ja riparipappi 15 vuotta, sen jälkeen olen yrittänyt toisen mokoman vastata evankelioimistyöstä ja Vehkojan alueesta. Aion jäädä muutaman vuoden perästä eläkkeelle pirteänä ja edelleen elämästä innostuneena.

Motto: Muista, että Jumala on murheellisten suuri lohduttaja ja syntisten hyvä ystävä!