perhe kirkossa

Perheet

Hyvinkään seurakunnan perhetyö tukee lapsiperheitä ja parisuhdetta elämän arjessa. Tavoitteena on antaa perheille mahdollisuus yhdessäoloon ja lepoon työntäyteisen arjen keskellä. Hyvinkään seurakunnan perhetoiminta on tarkoitettu kaikille lapsiperheille. Emme kysy kirkon jäsenyyttä. Kaikki ovat tervetulleita!

Sen lisäksi haluamme tarjota parisuhteelle rakennusaineita. Onhan vanhempien välinen suhde se tukilanka, jonka varassa myös lasten hyvinvointi lepää.

Hyvinkään seurakunnan perhetyön johtoajatuksena on pitää esillä sanomaa rakastavasta ja anteeksiantavasta Jumalasta. Luottamus elämää kannattelevaan Luojaan luo lujan pohjan myös lähimmille ihmissuhteillemme antaen mallin anteeksiantamisesta ja vahvistaen toivoamme vaikeina aikoina. Perhettä yhdistävä rakkaus on aina heijastusta Jumalan rakkaudesta. Perheen yhteisen hartauselämän tukeminen on tämän vuoksi myös oleellinen osa perhetyötä.

Muskarimessu

Lauletaan, lorutellaan ja nautitaan ehtoollinen yhdessä!

Pe 19.1., 16.2., 15.3., 12.4. ja 17.5 klo 10.00 Vanhassa kirkossa, Uudenmaankatu 13. Sopii perheen pienemmillekin.
Lauletaan, lorutellaan ja nautitaan ehtoollista yhdessä. 30 min muskarihetken ennen/jälkeen tarjolla kirkkokahvit ja -soseet.

Tervetuloa!

Lapsiparkki

Tiistaisin klo 14.00-16.00 ja Torstaisin klo 16.30-18.30 Srk-keskuksen alakerrassa, Hämeenkatu 16 tai Pappilassa, Pappilankatu 14.
lmoittautumiset etukäteen, kysy paikkaa 040 357 2491 (myös viestillä.) Maksuton!

Pikkuhelppi

Haluatko hengähtää hetken, käydä kaupassa, opiskella tai mihin vain tarvitsetkaan omaa aikaa?
Pikkuhelppi tarjoaa perheille iltapäivisin lastenhoitoapua 2h/kerta koulujen toiminta-aikaan. Maksuton!
Ota yhteys Siniin ja sovi aika lastenhoitoon 040 749 1957 (myös viestillä)

Päiväkerhoon ilmoittautuminen syksy 2024 - kevät 2025

Ilmoittautuminen alkaa 1.3. klo 9.00 TÄSTÄ linkistä. Ilmoittautuminen päättyy 31.3.
Päiväkerhot ovat maksuttomia.

Lisätiedot: tanja.uimonen@evl.fi

Lystikäs lauantai

La 23.3. Vehkojan srk-keskuksessa, Yli-Anttilantie 3.

Klo 10.00-13.00 ohjelma suunnattu alle kouluikäisille
Klo 12.00-16.00 ohjelma suunnattu alakouluikäisille

Ohjelmassa mm. liikuntaa, askartelua, lautapelejä ja pääsiäismunien metsästystä.
Tarjoamme keittolounaan.

Ilmoittautuminen TÄSTÄ Linkki avautuu uudessa välilehdessälinkistä 20.3. mennessä. Tapahtuma on maksuton!

Tervetuloa omanlaisilla aikuinen/aikuiset + lapsi/lapset -kokoonpanolla.

Lisätiedot: kirsi.kupiainen@evl.fi, 040 566 3990

Palmusunnuntain perhemessu

Tervetuloa palmusunnuntain perhemessuun su 24.3. klo 10.00 Hyvinkään kirkkoon, Hämeenkatu 16.
Ota virpomisoksa mukaan. Mukana lapsikuorot.

Tervetuloa!

Perheiden pääsiäinen

Tervetuloa viettämään aikaa yhdessä, pääsiäisen ilosanoman äärellä. Voit tulla ja mennä oman aikataulusi mukaan.
Maksuton,
ei ilmoittautumista. Tekemistä kaiken ikäisille sisällä ja ulkona.

Keskiviikkona 27.3.2024 Pappilassa (Pappilankatu 14) klo 10.00-18.00.

Puuroa ja kahvia tarjolla klo 10-17.
Kirkkomuskarihetket klo 10.30, 13.30, 17.00.
Sosemaalausta sisällä, oma pyyhe mukaan. Leikkiä ja askartelua, sisällä ja ulkona.

Torstaina 28.3.2024 Vehkojalla (Yli-Anttilantie 3) klo 9.00-15.00.

Salissa pääsiäisen temppurata, laulu-/tanssihetket klo 10.00 ja 13.00. Ulkona rastirata. Leikkiä ja värityskuvia.
Ota omat eväät mukaan, mikro käytettävissä. Kahvia/teetä tarjolla.

Parkkipaikkoja rajoitetusti, suosi julkisia tai kävelyä.

4-vuotiaiden synttärit

Tervetuloa viettämään 4-vuotiaiden synttäreitä pe 19.4. Vehkojan Srk-keskukseen, Yli-Antttilantie 3. Ilmoittautumiset TÄSTÄ linkistä 12.4. mennessä. Juhlaan kutsutaan erityisesti tammi-kesäkuussa syntyneitä lapsia.

Lisätiedot: nonna.kotkanen-koivu@evl.fi

Lapsiperheiden tulevia tapahtumia ja retkiä:

La 4.5.      Mäkilähtö kesään
To 23.5.    Perheiden Suvivirsi

Betsku.net - sivulta pääsee ilmoittautumaan koululaisten ja perheiden leireille tästä linkistä.

Apu on lähellä

Helsingin Diakonia-ammattikorkeakoulun opiskelijoiden opinnäytetyönä tehty video.

YouTube-video

Seurakuntapastori

Varhaiskasvatuksen pappi: lapsi- ja perhetyö sekä parisuhdetyö

Lapsissa on tulevaisuus.

Jeesus sanoo: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta."

Tässä työni tavoite ja haaste. Kohdata jokainen lapsi yksilönä ja pyrkiä itse kohti lapsen kaltaisuutta yhdessä perheen ja läheisten kanssa. Olen kahden säheltävän kultaisen noutajan iloinen omistaja.

Apu on lähellä -Hyvinkään seurakunnan varhaiskasvatus- ja perhetyön esittelyvideo