risti kädessä

Kummiksi?

Jumala?

Elämän tarkoitus?

Rippikoulussa perehdytään elämän ja uskon keskeisiin kysymyksiin. Rippikoulun suoritettuasi voit liittyä kirkkoon, mutta rippikoulun voi myös käydä osallistumatta konfirmaatioon.

Hyvinkään seurakunnassa aikuisrippikoulun voi suorittaa yksityisesti tai leirinä. Yksityisrippikoulu suoritetaan kahden kesken papin kanssa ja sisältö ja tapaamiset sovitaan tapauskohtaisesti. Pääset itse vaikuttamaan rippikoulun sisältöön – aikuisrippikoulussa pyritään pohtimaan juuri sinua mietityttäviä kysymyksiä.

Yksityisrippikoulu sopii sinulle, joka et pysty sitoutumaan ennakkoon päätettyihin jokaviikkoisiin tapaamisiin ja haluat pohtia asioita yhdessä papin kanssa. Leirillä pääsee pohtimaan asioita isommassa porukassa. Leiri kestää yhden viikonlopun, lisäksi siihen kuuluu yksi messukäynti, ennakko tapaaminen ja kirjallisia tehtäviä.

Sisältö:

Aikuisrippikouluun kuuluu 20 oppituntia. Oppitunteihin sisältyy tehtäviä, tapaamisia ja osallistumista seurakunnan toimintaan. Tarkemmasta sisällöstä sovitaan papin kanssa. Rippikoulu vaatii sinulta sitoutumista, osallistumista ja aikaa.  Yksityisrippikoulu ei maksa sinulle mitään, mutta leiristä peritään pieni maksu. Rippikoulu huipentuu konfirmaatioon ja tarvittaessa myös kasteeseen.

Hyötyjä:

Käytyäsi rippikoulun voit toimia kummina, sinut voidaan vihkiä kirkollisesti, saat äänestää ja asettua ehdokkaaksi seurakuntavaaleissa. Saat myös paljon mielenkiintoista pohdittavaa meitä jokaista mietityttävistä asioista, varmasti uusia ajatuksia, kysymyksiä ja toivottavasti vastauksiakin ja kenties myös uusia tuttuja.

Jos haluat aikuisrippikouluun, ota yhteys rippikoulupastori Paula Kallioon, p. 040 726 8788, paula.kallio@evl.fi

rippikoulutyön pastori

IG: PaulaBetsku SC: pkallio98

Lempi ajatukseni raamatusta on Jesa 43: 1 jakeessa oleva – Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun.  Nämä Jumalan sanat tuovat turvan elämän myrskyissä ja kertovat minulle, että Jumala pitää minusta aina huolen.  Työssäni haluan painottaa juuri tätä, Jumalan huolenpitoa. Muutenkin pidän Jesajan kirjan luvusta 43.