Kirkon keskusteluavun mainos, puhelin 0400 22 11 80 klo 18-24

Kirkon keskusteluapu

Palvelevan puhelimen numero on kaikkialla Suomessa 0400 22 11 80. Suuntanumeroa ei tarvita.

Palveleva puhelin on avoinna joka päivä. Suomenkielinen päivystys on koko maassa päivittäin klo 18-24.

Ruotsinkielinen päivystys - Kyrkans samtalstjänst päivystää joka ilta klo 20-23 numerossa 0400 22 11 90

Palveleva netti toimii osoitteessa evl.fi/palvelevanetti. Palvelevaan nettiin voi lähettää viestin milloin tahansa. Viesteihin vastataan viiden päivän kuluessa. Soitto Palvelevaan puhelimeen maksaa lankapuhelimesta paikallispuhelumaksun verran.

Palvelevan puhelimen kaikki palvelut: puhelinpalvelu, chat, palveleva netti, palveleva kirje sekä keskusteluavun palvelut nuorille ja koululaisille löytyvät osoitteesta kirkonkeskusteluapua.fi ja nuorille ja koululaisille kirkonkeskusteluapua.fi/nuorille/

Matkapuhelimesta soitettaessa laskutusperusteena ovat oman operaattorin palveluhinnat. Palveleva puhelin on ev.lut.seurakuntien auttava puhelin, jossa kuka tahansa voi kertoa mieltä painavia asioita ja purkaa taakkaansa. Keskustelu tapahtuu nimettömänä ja on luottamuksellista. Päivystäjä on lähimmäinen, joka auttaa kuuntelemalla ja keskustelemalla. Soittajaa tuetaan löytämään itse elämäänsä parhaiten sopivia ratkaisuja. Päivystäjät ovat tehtävään huolellisesti valittuja ja koulutettuja vapaaehtoisia tai kirkon työntekijöitä.

Kirkon keskusteluapuun Palvelevaan puhelimeen tai Chattiin päivystäjäksi?

Kirkon keskusteluavun Palvelevaan puhelimeen ja Chattiin etsitään uusia päivystäjiä.  Vapaaehtoisiksi päivystäjiksi kutsutaan tasapainoisia aikuisia, joilla on voimavaroja ja halua tukea toisia ihmisiä. Koulutus- ja ammattitaustat voivat olla erilaisia, mutta yhteistä on avoin suhtautuminen kaikenlaisiin keskustelunaiheisiin.

Monet vapaaehtoiset kokevat löytäneensä keskusteluavusta mielekkään tehtävän, jossa voi itsekin kehittyä. Päivystäjille järjestetään jatkuvaa jatkokoulutusta. Perehdytyksen ja koulutuksen jälkeen vapaaehtoiset sitoutuvat päivystystehtävään muutaman tunnin jaksoissa vähintään kerran kuukaudessa sekä tehtävään liittyvään työnohjaukseen.

Palveleva puhelin on auki päivittäin klo 18-24. Chatissa päivystetään päivittäin klo 12-20. Päivystäjät varaavat vuorot Facebook-ryhmän kautta. Päivystys tapahtuu joko toimistolla tai kotona. Päivystyskäytännöistä saa lisätietoa ennen tehtävän alkua.

Päivystystehtävästä kiinnostuneet kutsutaan haastatteluun, jonka pohjalta valitaan perehdytykseen. Perehdytys ja koulutus on vapaaehtoiselle maksutonta. Haastatteluun ilmoittautumiset ja tiedustelut:

Minna Kotajärvi, minna.kotajarvi@evl.fi