Rippikoulun ilmoittautumisohjeet

Miten ja missä iImoittaudun?

Ilmoittautuminen alkaa 2.10. klo 8.00 ja päättyy 15.10. klo 23.00. Tänä aikana tulleet ilmoittautumiset ovat kaikki samanarvoisia. Rippikoulupaikkoja jaettaessa, nopeus ei ratkaise. Ilmoittautuminen tapahtuu sähköisesti seurakunnan nettisivuilla.

Täytä ilmoittautumislomakkeessa pyydetyt tiedot huolellisesti ja seuraa ohjeita. Ilmoittautumistietoja ei pääse lähettämisen jälkeen itse muuttamaan. Ilmoittautumislomakkeessa pyydetään laittamaan kahdeksan (8) rippikoulutoivetta. Valitse siis sellaiset vaihtoehdot, joihin voit osallistua. Pienryhmän ja muualla riparin käyvien kohdalla ei tarvitse merkitä kuin yksi vaihtoehto.

Huom. Hyvinkääläinen jos käyt rippikoulusi muualla kuin Hyvinkäällä, niin ilmoittaudu meille TÄMÄN linkin kautta. Vaikka käyt rippikoulusi muualla, suoritat kuitenkin seurakuntaan tutustumisen Hyvinkään seurakunnassa, minkä vuoksi tarvitsemme yhteystietosi.

Kaverin kanssa on mahdollista päästä samalle leirille kaverikoodia käyttäen. Ensin ilmoittautunut saa kaverikoodin. Toisen käyttäessä koodia, lomakkeeseen täydentyy automaattisesti kaverin riparivaihtoehdot. Huomioittehan sopiessa, että leiritoiveet ovat täsmälleen samat.

Leirielämä on tiivistä. Jos sinulla on jokin vakava sairaus, tarkka lääkitys tai pohdit leirikuntoisuuttasi, ota yhteyttä rippikoulupastoriin sopiaksenne mikä olisi sinulle paras tapa käydä ripari.

Kehitysvammaisille on tarjolla oma rippikoulu Sääksin leirikeskuksessa.
-27.-28.4. tutustumisviikonloppu
-2.-6.8. leiri
-11.8. konfirmaatio Hyvinkään kirkossa
Lisätiedot ja ilmoittautumiset (kehitysvammaisten rippikoulut) diakoniatyöntekijä Mari Kahra, 040 559 6324, mari.kahra@evl.fi.

Ripari ei jää rahasta kiinni. Perheen rahatilanteen sitä vaatiessa rippikoulusta voi saada erikseen anomalla maksuvapautuksen. Maksuvapautuksen määrä on maksimissaan 130€.

Odotamme rippikouluun tulijoiden osallistuvan koko rippileirille. Leiriltä ei voi lähteä esimerkiksi urheilukilpailuihin tai perhejuhliin. Harrastusten ja rippikoulun yhdistämiseen liittyvissä pohdinnoissa ota yhteyttä rippikoulupastoriin.

Ilmoittautuminen 2024 rippikouluun TÄSTÄ linkistä 2.-15.10.

rippikoulutyön pastori

IG: PaulaBetsku SC: pkallio98

Lempi ajatukseni raamatusta on Jesa 43: 1 jakeessa oleva – Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun.  Nämä Jumalan sanat tuovat turvan elämän myrskyissä ja kertovat minulle, että Jumala pitää minusta aina huolen.  Työssäni haluan painottaa juuri tätä, Jumalan huolenpitoa. Muutenkin pidän Jesajan kirjan luvusta 43.