Kenia

Hyvinkään seurakunta tukee orpokotityötä Keniassa
Yhteistyökirkko: Kenian ev.lut. kirkko

Orpolapsityön piirissä on noin 350 orpolasta, joilla on suomalainen kummi. Tarkoituksena on auttaa suoraan kaikkein köyhimpiä. Lapsia avustetaan omissa kodeissaan tai sijaisperheissä. Näin he pysyvät yhteisöjensä jäseninä, mikä on erittäin tärkeätä kenialaisessa kulttuurissa. Avustus kattaa lapsen koulutuksen, ruuan ja terveydenhoidon. Apu on kokonaisvaltaista ja siihen kuuluu vahvasti myös hengellinen ulottuvuus.

Orpolapsityön tiimi on muuten paikallinen mutta hankkeen johtajana toimii lähetystyöntekijä ja Marja Ochieng toimii yhdyshenkilönä. Orpotyö rahoitetaan suomalaisten orpotyön ystävien ja nimikkoseurakuntien avulla.

Lähde: SLEY

Yhdyshenkilönä toimii Marja Ochieng.  Hän kirjoittaa meille näin: "Asun Länsi-Keniassa Kisumun kaupungissa. Tulin Keniaan vuonna 2007 ja olen saanut toimia nämä vuodet orpolapsityön yhteyshenkilönä. Olen kiitollinen, että olen saanut seurata näiden lasten kasvua näin pitkän ajan. Olen myös Kenian työaluevastaava ja yhteyshenkilö kenialaisen yhteistyökirkkomme ja Sleyn välillä.

Marja Ochiengin viimeisimmät kirjeet voit lukea tästä.

Lue Marja Ochiengin esittely tästä.

Tietoa Keniasta

Asukkaita yli 27 milj, joista kaupungeissa yli 22 %
Pääkaupunki  Nairobi
BKT 1 000 €/as. (Afrikan kehittyneimpiä maita)
Kristittyjä 60  - 70 %

Lähetyssihteeri

”Taas uudet sukupolvet lapsineen oppivat ”Isä meidän” sanomaan. He sovituksen lahjan löytävät ja käyvät Vapahtajan askeliin” (virsi 472:2)

Toimin lähetyssihteerinä.Työni helposti mielletään postitushommiin ja toki niitäkin teen – tosin olemattomassa mittakaavassa.

Kerron mielelläni eri puolella maailmaa tehtävästä lähetystyöstä useille ikäryhmille päiväkerholaisista senioreihin.  Lähetystyön tiimoilta järjestän erilaisia tapahtumia, retkiä ja lähetysmyyjäisiä.  Hyvinkäällä on kaksi lähetystyön toimintaryhmää KäTeVät, jotka tekevät käsitöitä ja Tikkusormet, jotka tekevät puutöitä.

Lähetyssihteerin työn lisäksi toimin työsuojeluvaltuutettuna.