Hyvinkään Kamarikuoro: Jesu, meine freude

ma 22.4. klo 19.00

Hyvinkään kirkko

Lämpimästi tervetuloa konserttiin! Ohjelmassa kuullaan Bachin, Duruflénin, Brahmsin ja Allegrin sävellyksiä. Hyvinkään Kamarikuoroa johtaa Aino-Maria Ollikainen, uruissa Kaarina Savonen.
Liput 20€/10€

Lämpimästi tervetuloa konserttiimme Hyvinkään kirkkoon 22.4.2024 klo 19.
Taiteellinen johtajamme Aino-Maria Ollikainen kertoo konsertin ohjelmasta:
"Konsertissa kuullaan J.S. Bachin motetti Jesu, meine Freude, joka on säveltäjän pisin ja kompleksisin motetti. Se koostuu 11 osasta Raamatun teksteihin ja on kirjoitettu 3-5- äänelle. Jesu, meine Freudia on esitetty niin a cappella kuin pienen orkesterinkin säestyksellä. Tässä konsertissa continuo-urkuja soittaa Kaarina Savonen.
Konsertin ohjelma sisältää myös muita motetteja, kuten Duruflén motetit gregoriaanisiin teemoihin ja Brahmsin Warum ist das Licht gegeben dem Mühseligen.
Lisäksi kuoro esittää Gregorio Allegrin jumalaisen kauniin Misere mei, Deus'n. Tästä teoksesta kerrotaan tarinaa, että Mozart 14-vuotiaana kuuli kappaleen Rooman Sikstiiniläiskappelissa kuoron esittämänä ja kirjoitti sitten teoksen nuoteiksi (joita teoksesta ei ollut yleisesti saatavilla) ulkomuistista. Paavi oli vaikuttunut tämän ihmelapsen kyvyistä ja myönsi Mozartille Kultaisen kannuksen ritarikunnan kunniamerkin."
  • Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä