Valitusasian käsittelyaikataulu kirkkoherran valintaan liittyen

Hyvinkään seurakunnan kirkkoherran valinnasta tehty valitus on ollut Helsingin hallinto-oikeuden käsittelyssä tammikuusta 2022 alkaen. Hallinto-oikeuden tämänhetkinen arvio käsittelyaikataulusta on, että päätös asiassa tulee syksyllä 2023. Aikatauluarvio ei ole sitova, asia ei ole vielä edennyt esittelyvuoroon hallinto-oikeudessa.

Kirkkovaltuusto valitsi Hyvinkään seurakunnan kirkkoherraksi Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan johtavan kappalaisen Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorion joulukuussa 2021. Valinnasta jätettiin kirkollisvalitus Helsingin hallinto-oikeuteen tammikuussa 2022. Edellinen kirkkoherra Ilkka Järvinen siirtyi eläkkeelle lokakuun lopussa 2021, mistä alkaen kirkkoherran virkaa on virkaa tekevänä hoitanut kappalainen Virpi Koivisto.

2023-04-17 16:00:00.0