Jaana Pöllänen konsertoi äitienpäivänä Vehkojalla

Äitienpäivä-konsertti sunnuntaina, 12.5. klo 14, Vehkojan seurakuntakeskuksella, Yli-Anttilantie 3, Hyvinkää

Luoja loi laulun lohduksi luoduilleen! Kolmekymmenvuotista laulajan taivaltaan tänä vuonna juhlivan Jaana Pölläsen Äitienpäivä-konsertti kutsuu viivähtämään.

Monelle vuoden 2000 tangoprinsessan tittelistäkin tuttu, lempeän hersyvä Jaana Pöllänen vie kitaristi-pianisti-puolisonsa Ville Uusitalon kanssa upeiden laulujen myötä ihastelemaan Luojan luomaa luontoa ja koskettelemaan sisikunnan syvimpiä tuntoja.

Monipuolisen musiikkiuran tehnyt pariskunta on viimeisen viidentoista vuoden ajan keskittynyt musisoimaan seurakunnallisissa yhteyksissä. Jaana Pöllästä on kiitetty hänen teeskentelemättömästä, raikkaasta musiikin tulkinnasta ja kuulijoille läheisestä ja lämpimästä tavasta tarinoida laulujen välissä.

Pöllänen työstää yhdessä säveltäjä Lasse Heikkilän kanssa kolmekymmenvuotisen uransa kunniaksi hengellisen tangon levyn. Se julkaistaan Seinäjoen Tangomarkkinoilla kirkkokonsertissa heinäkuussa. Äitienpäivän konsertissa tullaankin kuulemaan joitakin lauluja tuostakin kokonaisuudesta. – Koen, että elämäni, näin tunneihminen kun olen, on aikamoista tangoa. Herkästä tyvenestä – aikamoiseen myrskyyn. Vapahtajammekin elämä sisälsi laajoja tuntoja. Hän siis tietää, mitä on olla ihminen, kuvaa Jaana. – Laulut kertovat kuitenkin siitä, mikä on suurenmoisinta: Jeesus itse on kanssamme sekä myrkyissämme ja aurinkoisinakin päivinä! Hengellisten tangojen lisäksi kuullaan mm. klassikkolaulut Oi, katsohan lintua oksalla puun sekä Hyvyyden voima. Joitakin kauniita laulelmia, jotka kuvaavat Luojan luomakuntaa, kuuluu myös iltapäivän ohjelmistoon. -Ja tietenkin laulamme myös yhdessä! Äideille! – lupaa Jaana sydämellisesti ja toivottaa ihmiset lämpimästi tervetulleiksi konserttiin!

Konserttiin on vapaa pääsy.

Kuva: Pekka Visala

Tue Apr 09 08:30:14 EEST 2024